Takaisin artikkeleihin

Kiitos palautteestanne! Osa 1

11.11.2020

Saamme runsaasti asiakaspalautetta ja erityisesti paljon toiveita palveluitamme koskien. Pyrimme toteuttamaan asiakkaidemme toiveita mahdollisuuksien mukaan. Tässä juttusarjassa nostamme esille muutamia asiakkaiden antamia palautteita sekä toiveita ja vastaamme niihin

Lisää konserttilippuja lainattavaksi

Saimme toiveen, että ottaisimme lisää konsertti- ja teatterilippuja Oodiin. Syksyllä ja talvella 2019 olimme mukana kokeilussa, jossa kirjastosta pystyi lainamaan konsertti- ja teatterilippuja. Tällä hetkellä ei ole tietoa saammeko palvelulle jatkoa.  

Miksi studioista on otettu verhot pois?

Asiakas kummasteli, miksi Oodin musiikkistudioiden ikkunoista on otettu verhot pois, sillä harjoitteleminen häiriintyy katsovista ihmisistä.

Olemme päätyneet verhojen poistamiseen kahdesta syystä. Ensimmäinen niistä on palveluiden näkyvyys. Oodissa on paljon upeita palveluita, joista kaikki eivät tiedä. Haluammekin, että palvelumme ovat näkyvillä, jotta satunnainenkin kävijä löytää palvelumme.

Toinen syy verhottomuudelle on turvallisuus. Oodin henkilökunnalla on oltava mahdollisuus nähdä tiloihin, jotta voimme puuttua mahdollisiin ongelmiin. Tämä avoimuusperiaate koskee kaikkia Oodin varattavia tiloja.

Ryhmätiloissa on jatkuvasti varauksia, joihin ihmiset eivät saavu

Asiakas on huomannut, että ryhmätiloissamme on paljon varauksia, jotka jäävät käyttämättä. Asiakas toivoi, että henkilökunnan olisi mahdollista puuttua tähän etukäteen.

Tilojen käyttö on omatoimista, ja etukäteen puuttuminen on mahdotonta – valitettavasti henkilökunnalla ei ole mahdollista kiertää jatkuvasti tarkastamassa tiloja, ja varauksen käyttämättömyys tulee vastaan vasta seuraavien asiakkaiden huomauttaessa asiasta. Myöskään Helsingin kaupungin tilanvarausjärjestelmä Varaamo ei tällä hetkellä taivu käyttämättömien varauksien automaattiseen poistoon. 

Oodiin paikka julisteita varten

Tasaisin väliajoin asiakkaamme toivovat Oodiin paikkaa julisteita varten. Tällaista ilmoitusseinää ei ole tulossa Oodiin. Koska Oodi on koko Helsingin yhteinen kirjasto, on myös asiakasmäärämme suuri. Näin ollen ilmoitusseinänkin pitäisi olla valtava, jotta voisimme ottaa kaikki asiakkaat ja heidän tapahtumansa huomioon. Toinen syy tähän on myös arkkitehtoninen. Oodin arkkitehtuuri on ainutlaatuinen ja esteettömyys on otettava tarkasti huomioon tiloissamme 

Seinäkello Oodiin

Tämä on ehkä kaikkein yleisin toive, jonka saamme. Näillä näkymin seinäkelloja ei kuitenkaan ole tulossa Oodiin. Oodi on sen verran iso rakennus, että kelloja pitäisi olla huima määrä, jotta ne täyttäisivät tehtävänsä. Arkkitehtuurikin asettaa omat haasteensa, sillä 1. ja 3. kerroksessa suuri osa seinistä on ikkunaa ja toinen kerros on melko sokkeloinen paikka.

 

Tässä oli vain murto-osa niistä palautteista, joista saamme. Pyrimme aina toteuttamaan asiakkaiden toiveet mahdollisuuksien mukaan. Joskus toteuttaminen on helppoa ja nopeaa, joskus se taas vie aikaa tai ei pahimmassa tapauksessa onnistu ollenkaan. Ensi kuussa vastataan taas uusiin toiveisiin ja palautteisiin.

Palautetta otamme aina mielellämme vastaan ja voit antaa sitä meille joko kasvotusten Oodissa, sähköpostilla oodi@hel.fi tai kaupungin palautejärjestelmän kautta.

Jaa artikkeli